چرا مذهب شیعه را برگزیدم؟
خداوندا! با تدبیر خود از تدبیرهای ناقصم بی نیازم فرما و از اختیار خود بهره مندم بساز. نیایش امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات/آخرین بروزرسانی وبگاه:تابستان 1400
تهیه و تدوین مطلب:گروه نویسندگان

چرا مذهب شیعه را برگزیدم؟

 

از عالم گرانمایه ، شیخ علی رشتی که از علمای بزرگ و پروا پیشه نجف اشرف در روزگار خویش بود ، آورده اند که از شهر مقدس کربلا عازم نجف بودم که از راه « طریوج »سوار بر قایق ، حرکت کردیم .

 

در میان قایق یا کشتی کوچک ما ، گروهی به بازی و سرگرمی های دور از ادب و نزاکت مشغول بودند ، اما مردی به همراه آن گروه بود که در بازی های سبک و بی ادبانه آن آنان شرکت نمی جست و تنها در خوردن غذا با آنان رفاقت می کرد و ادب و اخلاق انسانی را رعایت می کرد. دوستانش او را به تمسخر می گرفتند . به او زخم زبان می زدند و گاه مذهب و راه و رسم دینی اورا ، مورد طعن و استهزاء قرار می دادند . از او پرسیدم که چرا از همراهان خویش دوری می جوید و با آنان همراه و همگام نیست ؟


پاسخ داد : اینان همه از بستگان و نزدیکان من هستند و در مذهب از اهل سنت می باشند . پدرم نیز سنی مذهب  اما مادرم اهل ایمان و تقوا می باشد و از پیروان خاندان وحی و رسالت خودم نیز از نظر مذهب از گروه پدرم بودم ، اما خداوند بر من نعمتی گران ارزانی داشت و به برکت سالارم حضرت صاحب الزمان شیعه شدم . »


یاابا الصالح ! 


ازاو دلیل شیعه شدن و سبب هدایتش را پرسیدم .


گفت : نام من یاقوت است و روغن فروش می باشم که در حله تجارت می کنم .


 یک بار برای خرید روغن از شهر حله به مناطق اطراف رفتم و پس از خرید مقدار زیادی روغن به همراه کاروانی ناآشنا به سوی شهر خویش حرکت کردم . شب هنگام درمیانه راه درنقطه ای بار انداختیم و برای استراحت توقف کردیم . بامداد آن شب ، هنگامی که از خواب بیدار شدم دیدم کاروان رفته ومرا وانهاده است . 


در پی کاروان به راه افتادم و راه از بیابان های خشک و خالی می گذشت ، از بیابان هایی خطرخیز و ناهموار و نا امن ، راه را گم کردم . سرگردان و هراسان از خطر و فشار تشنگی در آن بیابان گرفتارآمدم . 
هنگامی که دستم از همه وسایل عادی قطع شد ، در اوج گرفتاری و نا امیدی دست توسل به دامن خلفا زدم و از آنان کمک خواستم اما خبری نشد .


گذشته ام بسان برقی از نظرم عبور کرد . به یادم آمد که گاه از مادرم شنیدم که می گفت : « ای پسرم ! دوازدهمین امام ما شیعیان زنده است کنیه اش اباصالح می باشد واوست که گمشدگان را ، ارشاد ، بی پناهان را ، پناه . ناتوانان را یاری می کند .»


با خدای خویش پیمان بستم که اگراین امام راستین و گرانمایه ، پناهم دهد و مرا از ورطه هلاکت نجات بخشد به پیروی از مذهب شیعه مفتخر گردم و در همان حال خدای روی آوردم و با قلبی لبریز از اخلاص و ایمان از پرده دل ندا دادم که : 


یا ابا صالح 
شگفتا که دیدم بزرگ مردی در کنار من ایستاده و با من همراه شد . خوب نگاه کن دیدم عمامه سبز دارد و با شکوه شکوه و عظمتی وصف ناپذیر ، راه را به من نشان داد و به من دستور داد که به پیروی از خاندان وحی و رسالت کمر همت بندیم و به مذهب شیعه ایمان آورم و فرمود : اینک به روستایی خواهی رسید که همه مردم آن شیعه هستند ، از همین جا برو ! 


پاسخ داد :
یعنی : نه ! ... چرا که الان انسان های بی شماری با راز و نیاز و به بارگاه خدا از من که بنده ی خدا و حجت او هستم ، کمک می خواهند و من می روم تا آن مدد کنم . 


و آن گاه رفت و از نظرم ناپدید شد . 


اندکی راه آمدم و به روستایی رسیدم که فاصله ی بسیاری از منزلگاه دیشب کاروان داشت و من راه را همان جا گم کرده بودم . وارد روستا شدم و در آن جا به استراحت پرداختم که کاروانیان تازه پس از یک شبانه روز ، به آن جا رسیدند . 


آری ! به شهر حله آمدم و به خانه عالم گرانمایه آیت الله آقای قزوینی رفتم و داستان شگفت انگیز خود را به او گفتم و آن مرد علم و ایمان مسائل و مفاهیم مذهبی و برنامه های دینی خویش را طبق مذهب خاندان وحی و رسالت آموختم . 


منبع : امام مهدی از ولادت تا ظهور
نویسنده:آیت الله سید محمد کاظم قزوینی 
پایگاه اطلاع رسانی یاسین




:: موضوعات مرتبط: مهدویت , ,
:: برچسب‌ها: چرا , مذهب , شیعه , مهدی موعود , منجی بشریت ,
:: بازدید از این مطلب : 3424
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
از طریق فرم زیر در بهبود کیفیت محتوای وبگاه یاریمان کنید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








براي دانلود کليک کنيد
محتواي اين وبلاگ منطبق بر قوانين جمهوري اسلامي ايران مي باشد. اين وبگاه در سايت ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي وزارت ارشاد ثبت شده است. اکثر مطالب وبلاگ داراي منبع از کتب اسلامي و يا سايت هاي ارزشي و مفيد ديني است و کپي برداري از مطالب وبگاه فقط با ذکر منبع بلا مانع است